Débute à

Prix: Gratuit
7101 avenue du Parc
Montréal (Québec) Canada

Conférencier : Fabio da Silva Gomes, Regional Advisor on Nutrition and Physical Activity for the Americas at the Pan-American Health Organization/ World Health Organization.

Animée par : Jean-Claude Moubarac, professeur au département de nutrition de la Faculté de médecine de l'Université de Montréal, chercheur au CReSP et membre de TRANSNUT - Centre collaborateur de l’Organisation mondiale de la santé sur la transition nutritionnelle et le développement.

Pour plus d'information et pour l'inscription.

Cette conférence aura lieu à la salle 3019 à l'École de Santé Publique de l'Université de Montréal et en ligne via Zoom. Les places pour la participation en personne sont très limitées et seront attribuées par ordre d'inscription. Veuillez ne pas vous présenter à la salle de la conférence si vous n'avez pas reçu la confirmation de votre place dans la salle. Ce sera toujours possible de participer via Zoom si vous vous inscrivez pour recevoir le lien d'accès. La conférence sera aussi diffusée via YouTube sur la chaîne du CReSP.

La présentation aura lieu en anglais. Ce sera possible de poser des questions en français, elles seront traduites pour le conférencier.

Résumé
The presentation will feature the journey of countries in the Americas pursuing the achievement of excellence on regulatory policies to reduce the demand for and offer of ultra-processed products in the region, preserving, protecting and recovering health promoting food systems. Innovation, experience, evidence and human rights have served as bases for effective demand and offer reduction policies to help curb the unhealthy eating and other related epidemics and syndemics. These include the use of fiscal policies, regulation of labels and marketing of unhealthy commodities as well restriction of such products in schools and other settings. As countries seek to benefit their population with such policies, they also navigate strong opposition by actors whose interests are not in line with the protection of healthy diets and public health. The presentation will also address some of the tactics used by these actors and how countries have succeeded in getting the public interest to prevail.

Conférence CReSP-TRANSNUT : Evolution of policies to protect healthy diets, food system and public health in the Americas